Bank Muscat mulls options to recover card fraud money

REUTERS

MUSCAT

BANK Muscat, het belangrijkste slachtoffer van een wereldwijde cyber 45 miljoen dollar heist, onderzoekt alle opties voor het herstellen van het geld in een ongekende fraude aan het licht gebracht door de Amerikaanse autoriteiten verloren.

In een wereldwijd gecoördineerde campagne brak hackers in twee niet-geïdentificeerde betaling verwerkende bedrijven in India, dat de prepaid betaalkaarten voor twee banken van het Midden-Oosten, met inbegrip van Bank Muscat, ons aanklagers zei op donderdag behandeld.

De betaling verwerkingsbedrijven waren EnStage Inc, die uit Bangalore werkt, en ElectraCard diensten, die is gevestigd in Pune, vertelde verschillende bronnen Reuters.

Ondertussen, de Indiase regering cyber watchdog onderzoekt hoe veiligheid bij twee bedrijven die deel uitmaken van het land grote industrie van IT-services was geschonden in de mondiale ATM-heist die zag 45 miljoen dollar gestolen uit twee banken in het Midden-Oosten.

"We onderzoeken het technische aspect," vertelde Gulshan Rai, directeur-generaal van de Indische Computer Emergency Response Team (CERT), onderdeel van de Vakgroep Elektronica en informatietechnologie, Reuters telefonisch op zondag.

MasterCard kocht een 12,5 procent belang in ElectraCard in 2010. MasterCard, het netwerk, waaronder de kaarten gebruikt in de heist werden afgegeven, heeft gezegd dat de veiligheid niet in gevaar was.

Bank Muscat had uitbesteed zijn card processing functies om te EnStage, volgens de bronnen.

De Omaanse geldschieter gemeld in februari dat zijn reizen prepaid kaarten werden getroffen door fraude, dwingen te nemen een voorziening rial 15 miljoen ($ 39 miljoen).

"Muscat van de bank is zich bewust van de berichten in de pers die een aantal arrestaties in verschillende rechtsgebieden hebben genomen plaats met betrekking tot de prepaid betaalkaart kaart fraude incident dat we op 25 februari bekendgemaakt en 26," zei het in een korte verklaring naar de beurs op zondag.

"Wij herhalen dat we zijn het verkennen van alle mogelijkheden van herstel om de belangen van de aandeelhouders en de markten dienovereenkomstig adviseren zal als er in dit verband alle materiële ontwikkelingen zijn." Het gaf geen aanvullende informatie in de verklaring over de maatregelen die genomen zijn de middelen terug te vorderen.

De andere bank betrokken getroffen door de cyber aanval, Nationale Bank van Ras Al Khaimah, zei vrijdag dat geen van haar klanten verloren had geen geld als gevolg van een cyber-fraude dat in een nederlaag bij de Gulf bank in 2012 resulteerde.

Related Posts

Post a Comment

Subscribe Our Newsletter